|
Alimentația echilibrată suficientă pentru necesarul de vitamine a organismului? |
Chiar și în cazul unei alimentații echilibrate, adulții și adolescenții europeni nu beneficiază de un aport satisfăcător de vitamine și minerale esențiale pentru un trai sănătos. Acesta este consensul la care au ajuns specialiștii europeni în nutriție și micronutrienți în cadrul primului Seminar
European de Presă pe Tema Nutrienților, organizat de Bayer HealthCare la Madrid. “Suplimentele nutritive sunt cheia menținerii unei stări bune de sănătate și a unei stări generale bune la orice vârstă. Mai mult decât atât, acestea servesc ca parte integrantă a unui regim sănătos și oferă beneficii valoroase în menținerea sănătății pentru unele categorii mai vulnerabile, precum vârstnicii și femeile însărcinate”, a afirmat Dr Felix Reiff, Global Head Strategic Business Units Bayer HealthCare Consumer Care, Basel, Elvetia. Prof. Dr. Marcela González-Gross a oferit detalii referitoare la rezultatele unui studiu recent derulat la scară internațională care a investigat statusul nutrițional și stilul de viață în rândul a 3.500 adolescenți din zece țări europene. Conform acestei cercetări, aportul inadecvat de micronutrienți este mai comun în rândul populațiilor industrializate decât se presupune în general. Ea a adaugat că, în câteva țări europene, s-a observat o incidență crescută a deficitelor subclinice de vitamina B12 (deficite fără manifestări clinice) în rândul adulților de peste 60 de ani, în timp ce, carențe de acid folic și vitamina D au fost detectate în rândul subiecților de toate vârstele. Prezentând alte studii internaționale, Profesor Dr David Richardson de la Universitatea Newcastle, Marea Britanie, a subliniat că mai mult de 60% dintre vârstnici prezintă un aport alimentar deficitar de vitamina D, E și acid folic. La tinerii și adulții de vârstă mijlocie în schimb, s-a observat un deficit de vitamina B1, acid pantotenic și biotina. Conform Profesorului Richardson, este esențială continuarea eforturilor de încurajare a indivizilor în direcția urmării unei alimentații sănătoase, un rol esențial în acest sens jucându-l specialiștii și responsabilii pentru politicile ce privesc sănătatea populației. Aceștia trebuie să realizeze că suplimentele nutritive pot servi ca modalități eficiente de asigurare a cantității suficiente de micronutrienți de-a lungul vieții, ajutând astfel la reducerea costurilor din sistemul de sănătate. Studile existente au analizat impactul suplimentelor de vitamine și minerale asupra performanței cognitive și a stării de oboseală, precum și asupra funcționării sănătoase a sistemului nervos central în ceea ce privește dimensiunile psihologice: performanța cognitivă, aspecte privind stresul subiectiv și starea de spirit în rândul invidizilor sănătoși. În general, rezultatele prezintă o provocare la adresa supoziției că populația în general are un status adecvat de nutrienți esențiali și sugerează că, îmbunătățirea performanței cognitive, a stării de spirit și a nivelului de energie este posibilă prin creșterea nivelului de micronutrienți preluați din suplimentarea alimentației.
|