border border border
border
 
Meniu
Prima pagină
Știri
Educație medicală
Legislație
 
Informații utile
Utile
 
Căutare
Căutare avansată


Știri generale
Efectul antioxidant al cafelei scade riscul de atac cerebral
men1.gifÎn cazul bărbaților carere fumează, consumul de cafea și de ceai poate reduce riscul de atacuri cerebrale, conform unui nou studiu, informează Reuters.Consumul de cafea și ceai ar putea reduce riscul unui atac cerebral datorită proprietăților antioxidante pe care le au aceste băuturi", a declarat Dr. Susanna C. Larsson de la Institutul Karolinska din Stockholm, într-un material publicat de revista americană Stroke. Echipa de cercetători coordonată de Dr. Larsson a studiat legăturile dintre consumul de cafea și ceai și riscul de a suferi diferite tipuri de atacuri cerebrale - precum hemoragia cerebrală sau hemoragia subarahnoidă - dar și împotriva infarctului cerebral, cea mai comună formă de atac cerebral provocată de blocarea unei artere care alimentează creierul cu sânge. Acest ultim tip de atac cerebral este provocat deseori de rigidizarea arterelor (arteroscleroză). Acest studiu a fost realizat pe un grup de 26.556 de bărbați finlandezi fumători care participau la un proiect mai larg de cercetare în scopul prevenirii cancerului, și care au oferit informații cu privire la dieta lor, inclusiv informații despre frecvența consumului de ceai și cafea. După 13,6 ani în acest grup de persoane sau produs 2.702 cazuri de infarct cerebral, 383 de hemoragii intracerebrale, 196 de hemoragii subarahnoide și alte 84 de cazuri de atacuri cerebrale de un tip nespecificat. După ce au luat în calcul vârsta subiecților și prezența factorilor de risc de declanșare a unui atac cerebral, cercetătorii au descoperit faptul că bărbații care consumă în medie cel puțin 8 cești de cafea pe zi întâmpină un risc de atac cerebral cu 23% mai mic decât cei care beau mai puțin de 2 cești de cafea zilnic. În ceea ce privește consumul de ceai, bărbații care consumă zilnic două sau mai multe cești întâmpină un risc cu 21% mai scăzut de a suferi un atac cerebral decât cei care nu consumă ceai. "Efectele benefice ale consumului de cafea și ceai cu privire la riscul declanșării unui atac cerebral sunt perfect plauzibile din punct de vedere biologic pentru că atât cafeaua cât și ceaiul conțin compuși fenolici cu proprietăți antioxidante care pot preveni apariția arterosclerozei", a mai precizat Dr. Larsson. Rezultatele acestui studiu urmează să fie verificate și în cazul femeilor fumătoare și al nefumătorilor.
 

border
Login





Ti-ai uitat parola?
Nu te-ai inregistrat inca? Creeaza cont nou

copyright 2005 - 2007 labinfo.ro | developed by med.design
border
border border border